- Strona główna
- Zgłaszanie nieprawidłowości
Zgłaszanie nieprawidłowości
W trosce o zachowanie integralności i standardów etycznych, zachęcamy do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości w naszej firmie, co umożliwi nam ich zbadanie i naprawienie. Niniejsza polityka określa sposób zgłaszania wątpliwości, rodzaje zgłaszanych spraw oraz środki ochrony przysługujące osobom zgłaszającym.
- naruszenia podlegające karze
- naruszenia podlegające karze grzywny, jeżeli naruszony przepis służy ochronie życia, zdrowia lub ochronie praw pracowników lub ich organów przedstawicielskich, na przykład
- ochrona zdrowia,
- bezpieczeństwo i higiena pracy,
- naruszenia ustawy o płacy minimalnej
- inne naruszenia przepisów prawa krajowego oraz bezpośrednio obowiązujących aktów prawnych Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej, na przykład
- regulacja praw konsumentów i ochrona konsumentów,
- bezpieczeństwo żywności i pasz,
- ochrona danych,
- bezpieczeństwo produktów,
- ochrona środowiska,
- normy jakości i bezpieczeństwa produktów leczniczych i wyrobów medycznych,
- bezpieczeństwo technologii informatycznych,
- zwalczanie prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Nieprawidłowości można zgłaszać, kontaktując się z naszym wewnętrznym centrum zgłoszeń w następujący sposób:
Połączenie z automatyczną sekretarką: +49 151/19461497
E-mail: sundaynaturalproducts@hinweis.hb-ecommerce.eu
Zgłoszenia nieprawidłowości może dokonać każda osoba związana z naszą firmą lub spoza niej. Obejmuje to w szczególności pracowników, kandydatów, partnerów biznesowych oraz osoby trzecie. Wszystkie informacje, w tym tożsamość osoby zgłaszającej i wszelkie dane go identyfikujące, są traktowane z zachowaniem pełnej poufności. Ich przetwarzanie odbywa się wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Obowiązują nasze zasady ochrony danych osobowych.
Zgłoszenia powinny być dokonywane wyłącznie w sytuacji, gdy zgłaszający działa w dobrej wierze, przekonany o prawdziwości zgłaszanych faktów. Osoba zgłaszająca nieprawidłowości nie działa w dobrej wierze, jeśli ma świadomość, że zgłoszony fakt jest nieprawdziwy. Dla ostrożności podkreślamy, że osoba zgłaszająca może ponieść odpowiedzialność karną, jeśli przedstawi nieprawdziwe informacje wbrew swojej najlepszej wiedzy. W związku z tym, w przypadku wątpliwości, informacje należy przedstawiać jako przypuszczenie lub opinię.
System zgłaszania nieprawidłowości przeznaczony jest wyłącznie do przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń dotyczących naruszeń lub podejrzenia naruszeń, w szczególności przepisów prawa, regulacji i naszych standardów etycznych. Nie służy on do obsługi ogólnych skarg ani zapytań o produkty i gwarancje. Wszelkie pytania dotyczące produktów i zamówień prosimy kierować do naszego działu obsługi klienta.